Skip navigation

the_november_manPierce Brosnan összeproducerkedett magának egy filmet, amiben saját maga játssza a főszerepet és megmutatja  világnak, hogy tud ő még keménytökű lenni 61 évesen is (hiszen Liam Neeson-nak is összejött), na ezt meg kell nézni (főként, mert Brosnan egy komoly színész pl. Stallonéhoz képest).

Peter veterán CIA ügynök, aki – miután egy tanítványa (David), direkt parancsát megtagadva rálő egy merénylőre, megölve ezzel egy kisfiút is – visszavonult. Volt főnöke azonban több év kihagyás után azt kéri, térjen vissza egy akció erejéig (érzitek eddig a sztori eredetiségét, ugye?). A cél egy ember kimentése Oroszországból – ez a bizonyos ember szerelme, akitől kislánya is született. Megvan hát a motiváció, ráadásul Natalia terhelő bizonyítékokat tud szerezni valami orosz maffiózóval szemben, aki épp államfőnek szeretné kineveztetni magát és ez annyira nem lenne jó az USA kormányának.

A kavarás már a kimentéskor kezdődik, ugyanis egy másik CIA csapat is megjelenik, köztük David (a régi tanítvány), aki lelövi Peter nagy szerelmét. Natalia halála előtt még elmondja, hogy ki a kulcs személy, aki a maffiózó (Fedorov) ellen tanúskodni tudna. A neve Mira. A hajsza ezután Mira után indul, a szálak Belgrádba vezetnek. Feltűnik még egy ukrán bérgyilkosnő is, meg pár Fedorov-val régebben (amikor az orosz hadsereg tábornoka volt a Csecsen háború idején) együtt dolgozó emberke is felbukkan. Ez azért érdekes, mert ezek közül egyre többen halnak meg – úgy tűnik, Fedorov szeretné eltemetni a csúnya múltját, mielőtt fényes jövője elindulna.

Sok-sok kiszámítható, de azért jó drámai elemekkel megoldott fordulat és sok akció után végül sikerül megnyugtatóan zárni az ügyet persze.

Mi az, ami tetszett?

  • Brosnan nem akar 30 éves kommandósokat megszégyenítő módon küzdeni, nem szálltak el, kevés a CGI is. Brosnan szerencsére tudja, hogy kell eljátszani egy szerepet, valószínűleg nagyon nem is volt neki megerőltető, jól csinálja
  • Szintén Brosnan, mint Peter, egy öreg CIA ügynökhöz méltóan nem vacillál, nem szarozik, aki eléáll azt lenyírja. Hell yeah!
  • Az Olga Kurylenko által alakított Mira is jól elkapott szerep, nem válik akcióhős egy egyszerű átlagpolgárból, illetve a bérgyilkosnő sem terminátor, a végén kap egyet oszt kifekszik

Mi az, ami nem tetszett?

  • Ezt a filmet már 3x leforgatta Liam Neeson, előtte meg Roger Moore vagy négyszer. De azért még szódával elmegy!

Még egyszer nem nézném meg, de mondjuk kapjon egy 4,7/10-et (imdb: 6,3).

Gondoltam, sok pénzünk nincs most fűtés korszerűsítésre, a kazánunk pedig 1978-as gyártású, ki tudja… hátha le tudunk szakítani egy kis pénzet és akkor olcsóbban hozzájuthatunk egy modern kazánhoz. Persze eleve hátrányból indulva, hiszen elsődlegesen társasházakra kiírt állami pályázatról van szó.

Miután 2x összeomlott a rendszer, és ezért jó darabig nem lehetett regisztrálni, majd a regisztrációnál szívattak azzal, hogy minden adatnak egyeznie kell az Ügyfélkapun megadottakkal, illetve  a pályázat leadásához mind az Ügyfélkapun, mint az NFM oldali regisztrációval be kellett lépni ahhoz, hogy egyáltalán fel lehesen majd tölteni a pályázatot, ma ez fogadott:

kazan

Zseniális, a pénz nyilván előre kiosztva, és ha véletlenül nem nézek fel ma este az oldalra, akkor természetesen mindenképpen bukjuk a dolgot. Hajrá, Magyarország, jó az irány!

Na ez a koncert beszarás jó volt. Mondjuk tény, hogy úgy is vágtam neki a Budapest Parknak, hogy nem érdekel, milyen lesz, nekem biztosan jó lesz, amennyit fizettem érte. :-) A legjobb az egészben, hogy megérte a koncert azt a pénzt, amit elkértek érte. Én konkrétan végig üvöltöttem (már persze, ahol tudtam a szöveget :-) amiből azért meglepően sok előjött ahhoz képest, hogy nem készültem fel rá különösebben), és persze ugráltam, utána kb. szilánkos lett a térdem, de simán megérte. Éssss végre a fények és a hangosítás is rendben volt, a fények kiégették a szemünket, a hang szétbaszta a dobhártyánkat, ahogy kell. A hangulatról idevágok egy idevágó videóvágást:

Ezek az emberek már 60 évesek, a rohadt életbe. Annyira nem is pattogtak a színpadon, de nekem megfelelt a stílus; annyira nem is voltunk közel hogy különösebben zavarjon. A számlista meg… jó volt az úgy, ahogy volt. Voltak ismeretlenek az új albumról, de pl. a Vocal egész jó kis szám; aztán volt a koncertet kb. kettőosztó, a félidőnél lévő kicsit csendesebb rész, ott lézerekkel maratták a retinánkat és közben egy kicsit Jarre-szerű zene ment, most kapásból nem is tudom megmondani, mi volt a címe, de nagyon beütött, pedig teljesen eltért a megszokott PSB stílustól.

És hogy miért jó még a Budapest Park? Mert a koncert végén nem szigorú biztonsági vállaposok szorítanak kifelé, hanem ellenkezőleg, még invitáltak egy pár órás korabeli szinti-retró diszkóra (Erasure, Soft Cell stb.) amiért külön köszi; mi nem maradtunk, én nem is erőltettem mert nagyon elfáradtam.

A hazajutás megérne egy külön sztorit, de az annyira nem érdekes, ez a koncert zseniális volt, remélem, még sokáig zenélnek a srácok!

Gyorsan, mert kevés az idő. Tehát beizzítottam az időgépet és megnéztem, hogy mik voltak a ma esti koncerten játszott számok. Nem volt nagy meglepetés, mivel mostanában ezeket nyomják Miami-tól Karlowy Wary-ig:

psb_electric_tour

Axis Axis
One More Chance / A Face Like That One more chance
Opportunities Opportunities
Memory of the Future Minimal
Fugitive Integral (Sample of “The Rite of Spring”)
Integral (Sample of “The Rite of Spring”) I Wouldn’t Normally Do This Kind of Thing
I Wouldn’t Normally Do This Kind of Thing Suburbia
Suburbia I’m With Stupid
I’m Not Scared I Don’t Know What You Want But I Can’t Give It Anymore
Invisible Love comes quickly
Somewhere (Leonard Bernstein cover) Shopping
Leaving Where the streets have no name (U2 cover)
Thursday Love etc.
Love Etc. Can You Forgive Her?
I Get Excited (You Get Excited Too) New York City Boy
Rent Rent
Miracles It’s a sin
It’s a Sin Domino Dancing
Domino Dancing All Over The World
Go West (Village People cover) Always on My Mind (Brenda Lee cover)
Always on My Mind (Brenda Lee cover) Was It Worth It?
West End Girls Later tonight

Szerintem Budapestre is ennyit fognak rászánni. A jobb oldali oszlopban természetesen az általam választott szuper álomkoncert track-jei vannak.

Sziasztok,

hétfőn koncert, muszáj valamit alkotni. :-) A Love, etc szerintem egy nagyon kedves kis szám, jól is hangzik, ráadásul a külföldi oldalakon szarul vannak fent az akkordok. Ez mind indok arra, hogy én is közreadjam a tabot, amiben az akkordok mellett ott van a fő motívum. D moll az alap, alapvetően pofonegyszerű az egész de zseniálisan kavarják, lehet ketten nyomni és bárhogy játszod, mindig kijön:

|---------------------------|-------------------------|
|---------------------------|-------------------------|
|-----2-7---7-5---5-3---3-2-|---2-7---7-5---5-3---3-2-|
|(0)0-----0-----0-----0-----|-0-----0-----0-----0-----|
|---------------------------|-------------------------|
|---------------------------|-------------------------|

|-------------------------|--------------------------|
|-------------------------|--------------------------|
|---2-7---7-5---5-3---3-2-|---2-7---7-9---10-3---3-2-|
|-0-----0-----0-----0-----|-0-----0-----0------0-----|
|-------------------------|--------------------------|
|-------------------------|--------------------------|

(A zárójelbe tett üres D hangot csak a legelején kell belepengetni)
Verse:

Dm
Boy, it's tough getting on in the world
Bb                      F
When the sun doesn't shine and a boy needs a girl
C                     Bb
It's about getting out of a rut, you need luck
Gm        F          Bb   C
But you're stuck and don't know how, oh

Refrain:

Dm                 Am        Gm
Don't have to be a big bucks Hollywood star
Dm                    Am           Gm
Don't have to drive a super car to get far
Dm                   Am      Gm
Don't have to live a life of power and wealth
Dm               Am        Gm
Don't have to be beautiful but it helps

Don't have to buy a house in Beverly hills
Don't have to have your daddy paying the bills
Don't have to live a life of power and wealth
Don't have to be beautiful but it helps

You need more
Than a big blank check to be a lover
Or a gulf stream jet to fly you door to door
Somewhere chic on another shore

You need more, you need more, you need more
You need more, you need more, you need more
You need love, you need love, you need love

Too much of anything is never enough
Too much of everything is never enough

Verse:

Boy, it's tough getting on in the world
When the sun doesn't shine and a boy needs a girl
It's about getting out of a rut, you need luck
But you're stuck and you don't know how, oh

Refrain:

Don't have to be a big bucks Hollywood star
Don't have to drive a super car to get far
Don't have to wear a smile much colder than ice
Don't have to be beautiful but it's nice

You need more
Than Gerhard Richter hangin' on your wall
A chauffeur driven limousine on call
To drive your wife and lover to a white tie ball

You need more, you need more, you need more
You need more, you need more, you need more
You need love

I believe that we can achieve
(You need more, you need more, you need more)
The love that we need
(You need more, you need more, you need more)

I believe, call me naive
(You need more, you need more, you need more)
Love is for free, oh
(You need more, you need more, you need more)

Don't have to be a big bucks Hollywood star
Don't have to drive a super car to get far
Don't have to live a life of power and wealth
Don't have to be beautiful but it helps
Beautiful but it helps, beautiful but it helps

by sixweb, 2014

Szinte sajnálom, hogy a kisállatkereskedés-srácok csak kicsit járultak hozzá a szám megírásához.

the_last_days_on_mars_2013Folytatom a trash sci-fik taglalását. :-) Ez igazából félig vicc akart lenni, mert ez tulajdonképpen egy jól megcsinált sci-fi horror. A rendező nevénél örömmel fedeztem fel Ruairi Robinson-t, aki a Blinky (TM) c. rövidfilmet is rendezte, és ami szerintem nagyon jól sikerült. A szereplőgárdából nekem annak ellenére, hogy sok híres filmben szerepeltek, nekem senki sem volt igazán ismerős (talán Olivia Williams kivételével); mivel elsősorban jó háttérszínészek.

Ugyan a film nem jutott el a mozikba, de azért egy igényesen megkreált, foglalkoztatott színészekkel eljátszatott darab, amit érdemes megnézni azoknak, akik a műfajt szeretik, bár nem gondolom, hogy egynél többször nézős. A sztori röviden annyi, hogy egy Mars-kutató expedíció utolsó napjait tölti az oda telepített bázison, az elmúlt hónapok alatt sok adatot begyűjtöttek de igazán semmilyen átütő dolgot nem tudtak meg a bolygóról. Ekkor az egyik mérésekkel foglalkozó szakember döbbenetes felfedezést tesz, valódi (bakteriális szinten lévő) élet nyomait érzékeli egy szonda. Mivel az egész felfedezést magának szeretné megtartani, a szabályoknak fittyet hányva, felettesét félrevezetve a helyszínre megy, hogy tovább vizsgálódhasson, amikor a talaj beomlik a lába alatt és hatalmasat zuhan.

Mivel annyi esze azért volt, hogy egyedül nem indult útnak, a többiek hamarosan kint vannak, hogy segítsenek. Egyikük, a főszereplőnk, Vincent (Liev Schreiber), kötélen leereszkedik és körbenéz, de csak valami nagyon furcsa, a barlang falán élő izéket lát, úgyhogy gyorsan ki is húzzák. Mivel nem találják a balesetet szenvedett bajtársat, elmennek komolyabb felszerelésért, és egy embert hátrahagynak őrként. Az őrködés unalmas perceit-óráit megtöri, hogy egyszer csak kopogtatnak a Mars-járó zsilipjén…

Mire a nagyobb társaság visszaér, már csak az elhagyott Mars-járót találják, és két pár lábnyomot, amelyik a Tantalus-bázis irányába tart. Gyorsan indulnak visszafelé, de eközben a bázison maradtak beengedik azt, ami a két emberből maradt – zombifikálódva elkezdenek mindenkit lenyírni. Innentől egy kicsit klasszikus zombis filmbe hajlik át a dolog, ide rohannak, oda rohannak, próbálják biztonságban kihúzni addig, amíg a Földről meg nem érkezik a váltás (ezek az utolsó napjaik, tehát a normál rend szerint jön a váltás, ne feledjük). Sajnos mivel nincs annyi áramuk és/vagy megrongálódott az adó-vevő (?), a Földet nem tudják értesíteni, hogy itt van egy kis probléma. Az emberek pedig szépen sorban hullanak elfelé.

A továbbiakról nem szeretnék írni, mert inkább nézzétek meg; de felvonul az összes klasszikus zombis elem, ezúttal egy marsi környezetbe helyezve.

Összegzésképpen, tényleg nem rossz a film, csak egy baki van, ami viszont szerintem eléggé meghatározza az egész élményt: A Marson, ha jól tudom, a földi gravitáció 36%-a van, tehát a gödörbe beesett embernek sok baja nem kellett volna legyen, illetve a Mars felszínén nem tudtak volna a Mars-roverekkel ilyen sebességgel haladni (nem lett volna elég leszorító-erő), illetve nem tudtak volna így rohangászni, csak mondjuk nagy ugrásokkal. Persze értem én, ez kb. ötszörösére növelte volna a film költségeit, de mégis picit fura volt így a dolog. Összességében tehát egyszernézős. (Pontszám: 4, imdb: 5,5)

Most, hogy a torrent-boltba is befutott ez a tavalyi film, megsasoltam és “egész jó” címkével láttam el. Újdonságot, új fordulatot nem tartalmaz, de jó a képi világ és csinos a robotnéni. :-) Meglepődtem, hogy a film egyébként BAFTA-díjas és egy Brit Független Filmes díjat is magáénak mondhat. A szereplők és a rendező nekem ismeretlenek, nem tudok róluk mit regélni – kivétel Toby Stephens, a főhősünk, aki anno Pierce Brosnan fő ellenfele volt a Halj meg máskor! c. Bond-filmben.

Sztori (spoilerek!)

the_machine_2013Főhősünk, Vincent (Toby Stephens) mesterséges intelligencia kutató, a téma nagy szakembere, aki a Védelmi Minisztérium finanszírozásával veterán katonáknak készít implantokat (nem csak kar- és lábpótlékot, de pl. fejbelőtt katona fél agyát is képes mesterséges intelligencia chipek segítségével kiegészíteni); az MI fejlesztésekkel fő célja, hogy kislányán segítsen, akinek valamilyen súlyos mentális baja van. A Minisztérium pályázatára jelentkezett friss tehetséggel, Ava-val (Caity Lotz) együtt képesek létrehozni az önállóan gondolkodó mesterséges tudatot. A programhoz egy ember agyának, emlékeinek, viselkedésének teljes térképét le kell programozni, a modell Ava lesz. A valódi Ava a Minisztérium kutató laborjában furcsa dolgokat tapasztal (melyek felett Voncent szemet huny, hogy kislányán segíthessen), és kis nyomozásba kezd, melynek során lebukik és a Minisztérium simán megrendezi és végrehajtja a kivégzését. A Vincent által épített, csodálatos képességű mesterséges intelligenciával hajtott robotot pedig ölésre tanítja, programozza, illetve kényszeríti.

Vincent eközben nem sok mindent tud tenni, mivel a kislánya kórházba kerül és súlyos az állapota, napjait ott tölti. Utolsó esélyként elvégzi az agytérképezést a kislányon is, utána a kislány meg is hal. A kutatólabor vezetője, Thomson pedig a kislány beszkennelt személyiségét lenyúlva zsarolja Voncentet, hogy azt tegye, amit a Minisztérium akar.

Természetesen a dolog nem működik, a robot társakra lel a labor területén lézengő félig ember, félig gép lényekben, és együtt, egy közös farizeológiában legyilkolnak mindenkit. A záró kép az, hogy Ava már Vincent felesége, a kislány pedig egyelőre egy tableten fut, de gondolom majd őt is robottestbe bújtatják valamikor.

Az a röhej, hogy a tök sablonos történet és a fenti kis cinikus megjegyzéseim ellenére a történettel semmi problémám nincs, és a színészi játék teljesen vállalható, mi több, igen jó. Sok mai blockbuster megirigyelheti a két főszereplő tehetségét, Vincent életének tragikus fordulatait én is meg tudtam élni és Caity Lotz is remekel a tudósnő / robot szerepében. Talán nem véletlen a három díj és még több jelölés, illetve sci-fi létére a 6 feletti pontszám az imdb-n (én adok egy 7-et).

Fekete Béla bácsi nyugdíjba vonulása után mi lehet második gyomorszáj-ütés, mint hogy Takács Lajos hazaköltözik Tokajba? Természetesen nem tragédiáról beszélünk, csak hogy a két félisten boraiból Somlón már nem fogunk részesülni.

A Hollóvárban már jó régen jártunk, de a különleges alkalmakra tartogatott Hárslevelűből most fogyott el az utolsó. Meg is örökítettem a palackját.

DSCF2790

Sikerült a bort nagyon jó állapotban megőrizni jó öt éven át. A hatalmas alkohol (16%!) egy kicsit karcolt a kitöltés után, de kis levegőzés után eltűnt és maradt a fantasztikus méz-hárs íz, illetve a méz szín.Itt jegyezném meg, hogy érthetetlennek tartom, hogy pl. Tokajban is a Furmintot helyezik előtérbe, és a Hárslevelűvel csak második, vagy inkább sokadik borként foglalkoznak. Nem hiszem, hogy a Hollóvár ilyen pincészet lenne, mert ilyen terméket csak nagy gondossággal és munkával lehet letenni az asztalra.

Hozzátenném, hogy rengeteg borászat csak 1-2 éve vette fel a fordulatot és kezdett szűretlen borok gyártásába. Takács Lajos 2007-es bora szintén szűretlen technológiával készült, ugyan nem emlékszem hogy mennyi ideig és milyen körülmények között gyártódott, és sajnos amikor ott voltunk a pincészetben, akkor nem fotóztam, ugyanis észrevétlenül sikerült úgy berúgni, mint a ló (a magas alkoholfokot csak utólag vettük észre, a behűtött friss boron egyáltalán nem érződött).

Mi is a szűretlen bor lényege? Mindössze az az apróság, hogy nem szűrőn keresztül folyatják át a présből a bort a tartályokba. De ennek az apró különbségnek van sok következménye! Az a legkevesebb, hogy mivel nincs szűrő, ezért nem kell nagy nyomáson szivattyúzni, így kíméletesebb a bánásmód, nem szűrődnek ki aromák és molekulák amik nagyobbak a szűrő lyukainál stb. bullshit. Ami viszont tényleges különbség, az az, hogy szűretlen bort csak az tud előállítani, aki olyan tisztaságot tud tartani, mint ami kb. a műtőkben van, hiszen a tartályba természetszerűleg minden bekerül, és ha ott valami csúnyaság érkezik, az bizony tönkrevágja az erjedési folyamatot, lehet kidobni az egészet. Tehát penész, gombák, szemét nem kerülhet bele már a présbe sem. Vegyük hozzá azokat a borászatokat, akik emellett biogazdálkodást folytatnak, és rögtön el tudjuk képzelni, mennyire izzasztó egy üveg bor előállítása, és kezdjük kapisgálni, miért 4000-től kezdődnek ezek a borok.

 

Igyunk hát egyet a Somló-hegy nagyjaira, és reménykedjünk a nú dzsenerésönben!

Sziasztok,

ez a nap is elérkezett. Anno 2003-2004 tájékán mondtam azt, hogy mekkora hülyeség már egy naplónak adatbázis. Most pedig azzal együtt, hogy a domain-em új szerverre költözött, lecseréltem a flatpress-t wordpress-re. Egyszerűen kényelmi okokból, mert 2014-ben már kicsit cikinek éreztem olyan dolgokat, hogy nem tudom egy postról megmondani, hogy mikor jelenjen meg. Hogy nincs egy normális galéria, nem lehet normálisan beágyazni videókat, folyamatosan kijátsszák a captcha-t és spammelik a kommenteket. Meglátjuk, mennyire jön be a dolog.

Sajnos a régi hivatkozások és a képek nincsenek meg, szerintem a népszerűbb posztokban javítom majd, a többit meg ki nézi. A lényeg, hogy 2002 november óta töretlenül írom a hülyeséget (még ha a régi posztok dátuma el is veszett, emiatt úgy látszik, hogy 2005-ös az első bejegyzésem), először email formában, majd pedig sok-sok blogmotoron keresztül mostantól WordPress-en.

Jójó, már Dani is beszólt, hogy igazán írhatnék valamit, pedig Ő fél évente néz rá a blogomra. :-) Hát tessék, ismét pár gondolat néhány filmről, ha még nem felejtettem el, hogy miket néztem az elmúlt időben.

Gravity (Gravitáció)

gravity Húha. Kemény dió. IMAX 3D-ben néztük meg Melcsivel, és nagyon húbazmeg volt, kb. úgy jöttem ki a vetítésről, hogy ez hűbehúba, olyan érzésem volt mint 10 éves korom körül, amikor a Szuperzsaru c. Terence Hill filmet néztük Édesanyámmal. :-) Két méterrel a föld felett, teljesen el voltam szállva, hogy ez mennyire tuti volt. A látványt tényleg iszonyatosan odatették, de ha lekaparjuk a 3D-t róla, nem tudom, megáll-e a sztori önmagában. (Ha nem, az természetesen nem probléma.)

A közeljövőben járunk, egy fiatal, zseniális kutató (Ryan Stone – Sandra Bullock) első űrbéli útján, ami ugyanakkor a társa, egy veterán űrhajós (Matt Kowalsky – George Clooney) utolsó fellövése. Egy rutin javítást akarnak elvégezni egy űrséta keretében, amikor beüt a sz… probléma: felrobban valami régi orosz űrganyé, és a repeszek feléjük tartanak. A balesetben elpusztul a Nemzetközi Űrállomás teljes személyzete, és a velük lévő harmadik űrhajós is. Ketten kell megoldják a túlélést és az esetleges lejutást a Földre.

Ez gy igen egyszerűen hangzik leírva, mégis azt gondolom, hogy az egyik, ha nem a legjobb eddig űrfilmet láttam. Annak ellenére, hogy a fizikával néha nem minden stimmel (pl. Ryan haja tökéletesen belőve a fejéhez simul, eközben a könnyei elrepülnek a szemünk előtt; orbitális pályán magasságkülönbség eléréséhez egy űrkabin energiája messze nem elég stb.), szerintem a rendező Alfonsó Cuarón minden lehetségeset elkövetett, hogy élethű legyen és remek munkát végzett. Majd ha kijön torrentboltban, megnézem még egyszer és kiderül, hogy mennyire tetszik 14 collos képernyőn.

(Egyelőre) 9,8/10

Man of Steel (Acélember)

man_of_steel Röviden: Gigalol, rolling on the floor, laughing and scare the cat. Bocs, biztosan megsértődnek a Superman-rajongók, de a filmen csak két dolgot lehet tenni: Az eredet-legenda részeken röhögni (nekem a Kripton-bolygón történtek teljesen jellegtelenek és érdektelenek, Superman szülei elég jól osztják a bölcsességet, Kevin Kostner nagyon jó az apa szerepében, de miért kell ilyen eltúlzott, nyálas történet a haláláról?), a zúzáson meg elaludni (az emberi szereplők oly jellegtelenek és vázlatosak, hogy egyszerűen nem lehet nekik drukkolni. Mint ahogyan a gigászok csatája is teljesen súlytalan, látható hogy ezek itt nem tudják megölni egymást (aztán meg mégis), a toronyházak meg dűnek-borulnak. A főszereplő-választás (Henry Cavill, illetve Lois Lane szerepében Amy Adams) viszont nem volt rossz. Cavill arcáról lerí, hogy ő aztán talpig becsületes, talpig amerikai és közben talpig szerény (és milyen baromi jól néz ki…); és az újságírónő szerepében Adams is elég jó, kár hogy sokat nem szerepelnek közös jelenetekben.

Ami még nagyon rossz volt, az a film hossza. Nincs 2,5 óra, de esküszöm, inkább egy Tarkovszkij-film, mint ez.

5,5/10

Riddick (2013)

riddick Itt van végre a tökös gyerek, aki majd szétrúgja mindenkinek a valagát. Hát igen, Vin DIesel ezt az egy figurát tudja hozni, de ebben valami zseniális. Tetszett az első rész, nagyon tetszett a második rész, amivel elvitték egy kicsit fura fantasy felé, és a harmadik rész egy zseniális húzással ismét a gyökrekhez tért vissza:

Riddick továbbra is szülőhelyét, a Furya bolygót keresi, eközben nem veszi észre, hogy elárulják. Nemsokára egy sivatagos bolygón találja magát, szálegyedül, fegyver nélkül egy nagy halom csúcsragadozóval szemben, és még örülhet, hogy életben van. Magába száll, rájön hogy elpuhult, ezért feltápolja kicsit magát szellemileg és erőben is, majd vészjelzést indít, amely odavonz két fejvadász csapatot is, amelyek az ő fejére pályáznak. Riddick természetesen a helyzet ura, de mint kiderül, nemsokára megjön az eső, és vele százhárom-milliárd nagyon csúnya és veszélyes ragadozó idegen. Végül az egyik fejvadász csapat vezetőjével véd- és dacszövetséget kötve sikerül a menekülés. Ezután Riddick visszamegy egy kicsit bosszút állni, egy kicsit felvenni a fonalat a Furya keresése részirül.

Ez a film nem ígér többet, mint amit ad, de azt adja is. Őszinte, jó kis akciófilm, teljesen egyértelmű klisékkel és karakterekkel, és éppen ez az őszinteség, ami jó benne.

6,8/10

Escape Plan (Szupercella)

Hohhó, Sylvester Stallone és Arnold Schwarzenegger, a két ősellenség, akik anno rendesen beszólogattak egymásnak, most egy filmben szerepelnek? Meg kell nézni!
escape_plan
Nos, nem rossz a film igazából, de nem is igazán jó. A sztori még elmegy (börtönök biztonsági védelmének kijátszására szakosodott biztonsági szakembert megbíznak egy szuperbörtön tesztelésével, majd kiderül hogy átverték, el akarták tüntetni és ha nem sikerül megszöknie, ott fog megaszalódni. Probléma, hogy a szuperbörtön tervezésénél figyelembe vették az összes szempontot, amit Ő maga leírt a könyvében. A börtönben megismerkedik egy kicsit fura német fazonnal (Arnie), aki segít a kijutásban), és végül is a két öregfiú is jól nyomja a “azért még kemény és laza vagyok” figurát, de azért elég nagypapás lett a cucc. Mégis, van benne valami kedélyes, jó hangulat, ami eladja az egészet. A főszereplők azt teszik, amit kell (szétrúgnak pár segget), Arnie-nek jól áll a szakáll, a dialógusok jók, a mellékszereplők remekelnek, a sztori gördülékenyen halad előre, és bár az nem igazán derül ki egyértelműen, hogy miért is került Ray (Stallone) ebbe a szuperbörtönbe.

6,8/10

The Incredibles (A hihetetlen család)

incredibles Vágom, hogy ez egy 2004-es film, de csak most volt időm megnézni. Ez a film zseniális! Oké, hogy a Pixar név már önmagában garancia a színvonalas szórakozásra, de ezt mégsem vártam volna.

Röviden a sztori, hiszen úgyis mindenki kívülről vágja: A szuperhősök nem szívesen látottak az emberek között, ezért magukat teljesen normális családnak álcázni kénytelenek. (Tiszta Superman, haha.) A Fater viszont párás szemmel gondol vissza arra az időre, amikor még ő volt Mr. Incredible (Mr. Irdatlan), és ezreket mentett meg. Ezért amikor kap egy titkos megbízást, boldogan elvállalja, és ismét visszaszerzi régi kondiját. Csakhogy mint kiderül, a titkos megbízás csapda, melyet ősellensége állított…

Innentől a sztori klasszikus mederben folyik, és persze kiderül hogy a család mindennél fontosabb. Viszont a karakterek, a dialógusok, a szuperképességek alkalmazása… minden szuper (értitek a szóviccet!), remek szórakozás. Ezek után meg fogom nézni a Fel! c. filmet is, amit szintén Brad Bird rendezett.

9,5/10